zondag 19 februari 2017

Stampin' up Hey Chick shaker card

Hallo iedereen,

Een druk weekend want ik ben van wacht maar ik heb een beetje 'gefoefeld' en heb mijn wekelijks kaartje verleden week al gemaakt...
Toen ik deze stempelset van Stampin' up zag moest ik hem gewoon hebben want ik vind deze kippen keigrappig, niet?
En mijn schoonbroer is een kippenliefhebber die de hele familie van verse eitjes voorziet én in maart jarig is dus dit kaartje is voor hem!
Neen, geen schrik, ik ben er zeker van dat hij deze blog niet leest dus ik kan het kaartje nu al tonen.


shaker card Stampin' Up Hey chick
Shaker card with the Stampin' up Sale-a-bration stampset Hey, chick.
Het eerste idee dat bij mij opkwam was om een schudkaart te maken met de ei-stempel die bij de stempelset hoort.
Ik stempelde ze op verschillende kleuren papier of kleurde ze in met wat aquarelpotloden. Daarna knipte ik de poten eraf en vulde de schudkaart ermee.

Stampin' Up Sale-a-bration 2017 Hey Chick

 
De kip kleurde ik met een combinatie van Zig Clean Color Real Brush en Faber Castell aquarelpotloden ondanks het feit dat het geen aquarelpapier is. Mijn ervaring is dat als ik gewoon de kleuren een beetje wil blenden  het ook lukt met gewoon papier op voorwaarde dat ik maar heel weinig water gebruik en er maar vluchtig overga. Anders begint het papier op te ruwen als jullie begrijpen wat ik bedoel.
 
Stamin' Up sale-a-bration 2017 Hey Chick
 
Op de foto lijkt het of ik er een randje omheen heb gezet maar dat is niet zo; de kip werd met 3D foampads opgeplakt wat op de foto een schaduwrandje geeft.
Ik vind het een geslaagd kaartje (ze vallen niet allemaal zo uit als ik in mijn gedachten had) maar wat vinden jullie ervan? Laat gerust een berichtje achter met leuke of kritische commentaar; ik lees het allemaal graag!
 
Gebruikte materialen/Used materials:
  • cardstock: from my stash
  • stamp: Stampin' Up Sale-A-Bration 2017 Hey Chick
  • ink: Versafine vintage sepia
  • colouring: Zig flesh color, bright yellow, FC Bister, deep red
Als ik deze week de tijd vind dan ga ik experimenteren met mijn oven. Ik verklap nog niets maar ik hoop dat het lukt!
 
Groetjes en een fijne (werk)week gewenst,
Iefje
 

2 opmerkingen: