zondag 11 juni 2017

AladinE Fleurieux stempel en juten bloemetjes.

Hallo iedereen,


Toen ik verleden week op ontdekkingstocht was in mijn bloemenlade zag ik een zakje met juten bloemetjes en vlindertjes ooit eens gekregen van de Engelse vriendin. Die weet als geen ander dat ik steeds erg vrolijk wordt van knutselspullen en is trouwens zelf ook erg creatief. De laatste keer dat ik haar bezocht was ze zo lief om met mij  naar een stempelwinkel te rijden 45 min verder! Erg leuk om in het buitenland eens rond te neuzen in een hobbywinkel!
 
Maar die juten 'embellishments' bleven in mijn hoofd hangen en toen ik bij het opruimen 3 kaarten vond met reeds een achtergrond kreeg ik ineens inspiratie.


Aladine Fleurieux stamp and Papermania burlap mini flowers

De achtergrondstempel is Fleurieux van AladinE en ik zorgde ervoor dat het patroon doorloopt in de banner. Zowel de achtergrond als de banner werden gestempeld met Versamark en  geëmbossed met clear embossingpoeder.


Aladine Fleurieux stamp and Papermania burlap mini flowers

Kaart 2 heeft dezelfde achtergrond maar de oranje strook is wit geëmbossed. Is hier eigenlijk een goed Nederlands woord voor want ik ben nu een Engels woord aan het vervoegen ☺?

Aladine Fleurieux stamp

Voor de derde kaart heb ik witte papieren bloemen gekleurd met stempelinkt om juist dezelfde kleur te bekomen als de tekst. Een beetje in vorm brengen, nog een Dew Drop van Papermania als hartje en klaar!

Gebruikte materialen/used materials:
  • Paper: from my stash
  • Stamps:
    • background: AladinE Fleurieux 69210  
    • text: SU Teeny Tiny Sentiments  
  • Die cut:
    • joy: Lawn Fawn
    • label: stitched duo 1 by Pretty Pink Posh
  • Ink: Versamark
  • Embossing powder: Ranger Clear Super Fine and Wow Bright White
  • Flowers: paper from my stash + burlap mini flowers by Papermania
  • Butterflies: Burlap butterflies from Papermania
  • Dew drops from Papermania



Creatieve groetjes en een fijne (werk)week gewenst,
Iefje


3 opmerkingen:

  1. Hahaha, wij vervoegen allemaal dat Engelse woord. Perfect geschreven! Ik vind de achtergrond erg mooi. Ben zelf niet fan van papieren bloemen... uberhaupt niet van bloemen, giechel...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Iefje,
    ik vind je kaarten heel mooi. prachtig dat die achtergrond doorloopt op de label. EN slim om die bloemen met inkt dezelfde kleur te geven als de tekst.
    Wat leuk om in een buitenlandse stempelwinkel te mogen kijken. Als ik op vakantie ben zoek ik er ook altijd in de buurt of er iets van hobbywinkels zijn. Veel te leuk!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen