zondag 30 april 2017

Baby card with SU foxy friends

Hallo iedereen,

Mijn weekend begon perfect met een uitstap naar Antwerpen voor een optreden van Joe Bonamassa op vrijdagavond. Misschien weinig bekend (tenminste niemand in mijn omgeving had ooit van hem gehoord) maar een ongelofelijke gitarist en podiumartist - ik heb ervan genoten!
 
En dan een lang weekend want 1 mei is in België een officiële feestdag dus tijd om het huis weer een beetje aan de kant te krijgen na een erg drukke werkperiode maar ook om wat kaartjes te maken 😊.
 
En dat komt net op tijd want ik moest dringend een babykaartje maken voor een collegaatje op Brucargo die uitgeteld is voor 2 mei...
 
Mijn inspiratie komt van Pinterest waar ik een kaartje zag van Margriet (http://www.bijmargriet.com/2016/07/fox-builder-beer.html?m=1) gemaakt met de Foxy Friends builder punch. Het teddybeertje had onmiddellijk mijn hart gestolen want zeg nu zelf, snoeziger kan toch niet? En laat ik nu net de Foxy Friends bundle gekocht hebben!
 

De gebruiksaanwijzing om het beertje te maken vond ik op You Tube:
 

Ik heb wel een paar dingen anders gedaan:
  • de oortjes heb ik helemaal afgeknipt en met de owl builder punch 2 kleine rondjes gemaakt en achter het kopje geplakt; ik ben namelijk niet goed in het symmetrisch afknippen van onderdelen. Ik moet dan steeds links en rechts wat bijknippen en voor ik het weet hou ik hele kleine mini oortjes over die waarschijnlijk dan nog steeds niet symmetrisch zijn LOL
  • de snoet is een onderdeel van het beertje van Marianne Design Collectables
  • het neusje heb ik gewoon gestempeld in plaats van op te plakken
  • het strikje heb ik onder de kin geplakt maar waar het snijmalletje vandaan komt weet ik niet meer. Ik vermoed ooit eens gratis bij een hobbytijdschrift gekregen?
Maar hier zijn dan mijn beertjes:


stampin up foxy friends builder punch
 
Eentje met de oogjes ver uit elkaar en het strikje opzij en eentje met de oogjes dichterbij elkaar (vind ik er meer knuffelbeerachtig uitzien) en het strikje in het midden.


stampin up foxy friends builder punch
De kaartjes waren dan vlug gemaakt met het mooie Pool Party papier en lint van Stampin' Up:
 
stampin up foxy friends builder punch
Stampin' Up Pool Party designer paper and ribbon, foxy friends builder punch, crumb cake card
 
stampin up foxy friends builder punch
Foxy friends builder punch, crumb cake card, Teeny Tiny Sentiments
En met deze zachte kleur zit je altijd goed zowel voor een jongen als een meisje.
 
Gebruikte materialen/used materials:
  • paper: SU chocolate chip, crumb cake, pool party designer paper, designer paper from my stash
  • eyes, nose and feet: SU Foxy friends stamp set
  • text hello baby: SU teeny tiny sentiments
  • ink: Archival jet black
  • punchart: SU foxy friends builder punch, SU owl builder punch, nose: Marianne Design Collectables COL1376 Bear, bow ??
Creatieve groetjes en een fijne (werk)week gewenst,
Iefje


3 opmerkingen:

  1. Ha Iefje,
    wat een enige kaartjes! Het beertje is schattig!! En helemaal geschikt voor een babykaartje. Handig tot het WWW! En geniet van de extra vrije dag. Dat kennen we hier in Nederland niet.
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nou je hebt schattige kaartjes gemaakt hoor ik vind ze super leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schattig!! Mooie kaartjes. Ik heb ook inspiratie gehad...van jou...en het stond pas al op mijn blog ;)Maar je zag het nog niet denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen