zondag 12 maart 2017

Ecoline brush pennen

Hallo iedereen,

Zaterdag heb ik mijzelf een dagje uit cadeau gedaan en ben ik naar de hobbybeurs in Antwerpen geweest.
Ik had heel netjes een 'boodschappenlijstje' mee en had mijzelf voor vertrek streng toegesproken dat ik enkel zou kopen wat erop stond. Nu ja, raad eens hoe dat gelopen is LOL!
Maar zeg nu zelf; wat zouden jullie doen als je een stempel ziet waarbij je onmiddellijk al een idee hebt hoe je hem wilt gaat gebruiken? Kopen toch! En papier heb je echt nooit genoeg, niet? En wat extra kleurtjes embossingpoeder is ook altijd handig om in huis te hebben 😊

Op zo'n beurs ik wil graag wat nieuws leren dus volgde ik een workshop(je) bij Hobbycompleet De Duif.



Eerst werd de bloem gestempeld met Memento tuxedo black en met clear poeder geëmbossed.
Voor het inkleuren werden Ecoline brush pennen gebruikt; ik kende ze niet maar ze reageren wel goed met water en zijn gemakkelijk te blenden.

aquarel flower

Na het inkleuren werden de teksten erop gestempeld; mijn happy birthday kwam niet helemaal goed maar doordat het een beetje een grunge kaartje is past het er op de één of andere manier wel bij vind ik.

De achtergrond werd ook gestempeld en niet 'gespetterd' zoals ik dacht. Ik weet eerlijk gezegd niet waar ik de voorkeur aan geef: of met de penseel spatjes maken maar dan ook niet weten hoe en waar ze gaan terecht komen of de spatjes stempelen zodat je een veel voorspelbaarder eindresultaat krijgt.
 
aquarel flower
 
En om het helemaal af te maken werd de rand met dezelfde inkt bewerkt; het was een memento dew drop maar welke kleur weet ik niet.
 
Ik had dus een ontspannen dag op de beurs en dat was nodig want vandaag heb ik de wacht overgenomen van een collega wiens vader verleden week gestorven is en volgend weekend is het mijn eigen wacht weekend. Een dagje doorbrengen tussen papier, kleuren en stempels was dus net wat ik nodig had!

Trouwens aan iedereen die mijn blog bezocht, volger werd of een opmerking achterliet: bedankt! Ik ben technisch nog aan het uitzoeken hoe ik hierop kan reageren daarom alvast een algemene dankjewel!
 
Creatieve groetjes en een fijne (werk)week gewenst,
Iefje
 
 
 

3 opmerkingen:

  1. Prachtige tag gemaakt. Wat leuk dat je hebt gewerkt met de ecoline markers. Super.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Iefje,
    dat klinkt inderdaad heel leuk en leerzaam. Je tag is prachtig. Ik hou wel van die spetters die je niet zelf stempelt. Trouwens die je wel stempelt zijn vaak ook heel leuk.
    Hoe je reageert: hangt ervan af wat je wilt. Als je volger wordt bij iemand. is het het makkelijkst om in je leeslijst te kijken of diegene wat geplaatst heeft.
    Ook kun je ervoor zorgen dat je een lijstje op je eigen blog krijgt in de zijbalk, waar je kunt zien wie er wat publiceert. Dat kun je op mijn blog goed zien.
    Eigenlijk moet je even met iemand gaan zitten, hoewel ik het ook zelf heb uitgevogeld, dus het is mogelijk ;-)
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen